Persbericht PvdA afd. Hof van Twente

Onlangs bereikte on een bericht van de PvdA afd. Hof van Twente.

PvdA Hof van Twente zaait klaprozen op Stadslandbouw in Goor

Op weg met flyers voor de landelijke verkiezingen hebben vrijwilligers van de PvdA Hof van Twente een tussenstop gemaakt bij Stadslandbouw in Goor. Na een warm ontvangst door Roel Bergman, de voorzitter van de Stadslandbouw, hebben we daar in het kader van een bijdrage aan de biodiversiteit klaprozen ingezaaid in de aan te leggen “buurt pluktuin”.

De afdeling Hof van Twente van de PvdA draagt de Stadslandbouw een warm hart toe. Dat past helemaal binnen de waarden van de PvdA. In de Hof van Twente willen zij nadrukkelijk de aandacht richten op stadslandbouw in de breedste zin van het woord. Door het geven van een nuttige invulling aan openbaar groen, verbouwen ze daar voedsel dat voor consumptie geschikt is en willen ze mensen (ver)binden.

Participatie gaat goed samen met de Stadslandbouw Hof van Twente, ze zijn er voor iedereen. Ook richten ze zich op de arbeidsparticipatie, waarmee zij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt weer aan een baan proberen te helpen. Op locatie van de Stadslandbouw kunnen deze mensen weer in een werkritme komen, ontdekken waar talenten liggen, wat hen interesseert en waarmee ze met de opgedane inzichten op zoek kunnen gaan naar een passende functie en werkkring.

Voor de PvdA Hof van Twente is dit een schoolvoorbeeld hoe het zou moeten gaan en natuurlijk gaat dat niet vanzelf. Daar moet je in investeren, dat kost tijd, energie en geld. Kosten gaan altijd voor de baten uit. Na een tijdje kan je zien dat de kosten in het niets zullen staan bij de opbrengsten. Namelijk voldoening! Wij van de PvdA Hof van Twente zouden graag zien dat dit soort initiatieven ook in onze andere kernen te vinden zijn, denk daarbij ook aan voedselbossen en andere vormen van samenwerking waar inwoners zich betrokken en verbonden bij kunnen voelen.

Voor meer informatie kijk dan op de website van Stadslandbouw Goor https://www.stadslandbouwhofvantwente.nl/

Namens het bestuur PvdA afdeling Hof van Twente

John Koster